هر آنچه که باید در مورد موسین حلزون بدانید

چک لیست تمیز کردن آشپزخانه چیزی که به شما کمک میکند

هر آنچه که باید در مورد موسین حلزون بدانید

۷ بازديد

اسلایم حلزون نیز نامیده می شود، موسین حلزون به دنباله مخاطی است که هنگام حرکت حلزون ها روی زمین باقی می ماند. این حاوی ترکیب پیچیده ای از پروتئین ها و مواد شیمیایی آلی است که ممکن است در صورت استفاده از پوست شما دارای مزایای ضد پیری، آبرسانی و ضد التهابی باشد.

موسین حلزون اولین بار در یونان باستان مورد استفاده قرار گرفت و اخیراً در صنعت زیبایی کره جنوبی به طور گسترده ای رواج یافت.

در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد موسین حلزون بدانید، از جمله مزایای بالقوه، عوارض جانبی، خطرات و موارد دیگر آورده شده است.

موسین حلزون چیست؟

موسین حلزون مخاطی است که توسط حلزون یا حلزون هنگام خزیدن ترشح می شود. ماده روان کننده به حلزون ها اجازه می دهد راحت تر به زمین بچسبند و راحت تر حرکت کنند. در طول مسیر، از پوست حساس آنها در برابر آسیب محافظت می کند، آبرسانی می کند و از التهاب و عفونت جلوگیری می کند.

همانطور که مشخص است، موسین حلزون ممکن است برخی از فواید مشابه برای انسان داشته باشد. در واقع یونانیان باستان از آن برای درمان خشکی پوست، مبارزه با التهاب و جلوگیری از علائم پیری زودرس پوست استفاده می کردند. در طول سال‌ها، در طب جایگزین و محصولاتی مانند چسب جراحی نیز استفاده می‌شود. اکنون، این یک عنصر رایج در محصولات مراقبت از پوست مانند کرم‌ها، سرم‌ها و ماسک‌ها است.

فواید بالقوه موسین حلزون

تحقیقات در مورد فواید بالقوه موسین حلزون محدود و در حال انجام است. با این حال، مطالعات اولیه نشان می دهد که موسین حلزون ممکن است به هیدراتاسیون پوست، ترمیم زخم، گردش سلولی و پیشگیری از عفونت ها و سرطان پوست کمک کند.

هیدراتاسیون

موسین حلزون حاوی هیالورونیک اسید است که اثرات آبرسانی قوی دارد. اسید هیالورونیک با تشویق به احتباس آب و جلوگیری از هدر رفتن آب از طریق پوست، پوست شما را از درون به بیرون هیدراته می کند. این می تواند به پوست شما کمک کند که صاف، محکم تر و جوان تر به نظر برسد، به خصوص اگر تمایل به داشتن پوست خشک دارید

هنگامی که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، موسین حلزون ممکن است به محافظت از سد پوستی نیز کمک کند، که از پوست شما در برابر خشکی و اثرات مخرب سموم خارجی محافظت می کند.

اثرات ضد پیری

احتمالاً به دلیل اینکه حاوی گلیکولیک اسید - یک آلفا هیدروکسی اسید (AHA) طبیعی است که اغلب در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود - و پپتیدهای مس، موسین حلزون ممکن است اثرات ضد پیری داشته باشد. این می تواند به این دلیل باشد که اسید گلیکولیک تولید کلاژن و گردش سلولی و تکثیر (تولید سلول های جدید پوست) را تحریک می کند. موسین حلزون همچنین دارای اثرات آنتی اکسیدانی است که می تواند از آسیب سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد جلوگیری کند.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که استفاده روزانه از محصولات حاوی موسین حلزون در درمان علائم قابل مشاهده پیری پوست در گروهی از زنان 45 تا 65 ساله موثر بود. همچنین مشخص شد که موسین حلزون به طور قابل توجهی ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد. برای بهبود خاصیت ارتجاعی، روشنایی، بافت، آبرسانی، عملکرد مانع و استحکام پوست.

فعالیت ضد میکروبی

از آنجایی که موسین حلزون از حلزون ها در برابر عفونت های انقباضی در هنگام لغزش روی زمین محافظت می کند، ممکن است هنگامی که توسط انسان استفاده می شود خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی داشته باشد. تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند که ترشحات مخاطی حلزون می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و از بدتر شدن عفونت‌های پوستی جلوگیری کند، به‌ویژه زمانی که روی زخم‌ها اعمال شود. در برخی موارد، موسین حلزون حتی موثرتر از آنتی بیوتیک های رایج بود

التیام زخم

موسین حلزون دارای خواص ضد التهابی است، احتمالاً تا حدی به این دلیل که حاوی آلانتوئین است - یک ترکیب شیمیایی طبیعی تسکین دهنده. توانایی آن در مبارزه با التهاب، جلوگیری از عفونت و افزایش گردش سلولی به آن اجازه می دهد تا بهبود زخم را تسریع کند و از روند طبیعی بهبودی پوست پس از ضربه حمایت کند.

مطالعات نشان می دهد که موسین حلزون ممکن است در تنظیم فرآیند ترمیم زخم در انسان و حیوانات مفید باشد.2 در واقع، موسین حلزون گاهی اوقات به عنوان یک چسب طبیعی برای محافظت و "مهربندی" پوست افراد مبتلا به زخم های مزمن استفاده می شود.

پیشگیری و درمان سرطان پوست

تحقیقات اولیه نشان می دهد که موسین حلزون حتی ممکن است برای مهار ملانوما، کشنده ترین نوع سرطان پوست، استفاده شود. مطالعات نشان می‌دهد که موسین حلزون ممکن است سلول‌های سرطانی پوست را از بین ببرد و از متاستاز (گسترش) آن‌ها جلوگیری کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این ماده همچنین می‌تواند از رشد برخی از تومورهای بدخیم، احتمالاً به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن، جلوگیری کند.

 

چگونه موسین حلزون را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید

موسین حلزون اغلب در روتین‌های مراقبت از پوست K-beauty چند مرحله‌ای ظاهر می‌شود، اما لازم نیست که متخصص مراقبت از پوست باشید تا آن را برای شما کارساز کند. اگر می‌خواهید از مزایای ظاهری آن بهره ببرید، می‌توانید به راحتی موسین حلزون را در رژیم روزانه مراقبت از پوست خود بگنجانید.

یک روال معمول مراقبت از پوست ضد پیری شامل محصولات زیر است:

  • ضد آفتاب روزانه با SPF 30 یا بالاتر
  • مرطوب کننده روزانه
  • پاکسازی ملایم روزانه

حداقل یک محصول ضد پیری پوست، مانند یک سرم، در روز9 بسیاری از مردم موسین حلزون را در مرحله مرطوب کنندگی خود قرار می دهند، زیرا استفاده روزانه از آن بی خطر است. برخی دیگر ممکن است چند بار در هفته از سرم یا ماسک روشن کننده با موسین حلزون استفاده کنند

انواع محصولات موسین حلزون

اسلایم حلزون یا حلزون اکستر نیز نامیده می شودعمل کنید، موسین حلزون ممکن است به عنوان "فیلتر ترشح حلزون" (SSF) روی برچسب محصولات مراقبت از پوست باشد.

برای به دست آوردن بیشترین مزایای ممکن از استفاده خود، به دنبال برچسب هایی باشید که حاوی موسین حلزون در ابتدای لیست مواد تشکیل دهنده هستند. این بدان معنی است که غلظت بیشتری از موسین حلزون در محصول وجود دارد. برای بهترین نتیجه، باید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی موسین حلزون در کنار سایر مواد ضد پیری و آنتی اکسیدانی مانند رتینوئیدها و ویتامین C.10 باشند.

برخی از محصولات مراقبت از پوست که اغلب حاوی موسین حلزون هستند عبارتند از:

  • کرم های شب
  • کرم های ترمیم کننده
  • ماسک های صورت (هم ماندگار و هم شستشو)
  • پاک کننده های ملایم صورت
  • لکه های زیر چشم
  • سرم ها
  • مرطوب کننده ها

 

خطرات بالقوه و عوارض جانبی

یکی از دلایل محبوبیت موسین حلزون این است که عوارض جانبی یا خطرات مستند بالینی زیادی ندارد. به نظر می رسد اکثر افرادی که از موسین حلزون استفاده می کنند آن را به خوبی تحمل می کنند. با این حال، تحقیقات در مورد محصولات مراقبت از پوست حاوی موسین حلزون هنوز محدود است، بنابراین ممکن است برخی افراد عوارض جانبی داشته باشند.

با این حال، اگر به حلزون ها، صدف ها و/یا نرم تنان حساسیت دارید، باید از موسین حلزون خودداری کنید. آلرژی به حلزون و صدف نسبتا شایع است و می تواند خطرناک باشد. قبل از استفاده از موسین حلزون مهم است که این را در نظر داشته باشید. در ابتدا فقط از مقدار کمی برای آزمایش واکنش خود استفاده کنید.11

علائم یک واکنش آلرژیک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خارش
  • بثورات پوستی
  • قرمزی و تحریک
  • چشم های آبکی یا تحریک شده
  • گرفتگی بینی
  • کندوها

اگر هر یک از علائم آنافیلاکسی زیر (یک واکنش آلرژیک شدید) را پس از استفاده از موسین حلزون تجربه کردید، با شماره 9-1-1 تماس بگیرید یا بلافاصله برای مراقبت های پزشکی اورژانسی به بیمارستان بروید:

  1. دشواری در تنفس
  2. خس خس سینه
  3. تورم صورت، چشم ها، لب ها، زبان یا گلو
  4. تپش قلب
  5. درد قفسه سینه
  6. سبکی سر
  7. گیجی
  8. برافروختگی صورت
  9. سرفه
  10. دل درد
  11. حالت تهوع
  12. مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن
  13. احساس عذاب قریب الوقوع12

چه کسانی باید از موسین حلزون اجتناب کنند؟

موسین حلزون تا به امروز هیچ عارضه جانبی مستند پزشکی نداشته است. 1 با این حال، اگر به حلزون یا نرم تنان حساسیت دارید، نباید از موسین حلزون استفاده کنید. که حاوی موسین حلزون هستند - در ابتدا برای اطمینان از اینکه آنها واکنش نامطلوبی ندارند.

یک بررسی سریع

موسین حلزون ممکن است یک ماده غیر متعارف مراقبت از پوست به نظر برسد، اما بسیاری از مردم به خواص ضد پیری، ضد التهابی، ضد باکتریایی، آبرسانی و ترمیم زخم آن سوگند یاد می کنند. حتی شواهد اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد می تواند با انواع خاصی از سرطان پوست مبارزه کند.

اگر می خواهید موسین حلزون را امتحان کنید، ابتدا یک "پچ تست" محصول مراقبت از پوست انتخابی خود را در ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید. مانند همیشه، اگر می خواهید برای ایجاد یک روال مراقبت از پوست که متناسب با نیازها و نگرانی های خاص شما باشد، با یک متخصص پوست تماس بگیرید.

منبع سایت محصولات ویتابلا بومسا کالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.