چک لیست تمیز کردن آشپزخانه چیزی که به شما کمک میکند

چک لیست تمیز کردن آشپزخانه چیزی که به شما کمک میکند

چک لیست تمیز کردن آشپزخانه چیزی که به شما کمک میکند

۳ بازديد

چک لیست تمیز کردن آشپزخانه چیزی که به شما کمک میکند

بین صبحانه‌های عجولانه، وعده‌های غذایی شب‌های هفته، و میزبانی از گردهمایی‌ها، آشپزخانه‌ها ضربه می‌خورند. خرده‌ها، ریخته‌ها و پاشیدن‌ها روزانه روی سطوح جمع می‌شوند و نظافت را دشوار می‌کنند. اما اگر برای مدت طولانی به تعویق بیفتد، تمیز کردن فضای آشپزی شما می تواند به یک کار وقت گیر و طاقت فرسا تبدیل شود.

کانترها، کابینت ها، لوازم خانگی، سینک ظرفشویی و کف، سطوحی را فراهم می کنند که شسته شدن و پاک کردن آن به زمان نیاز دارد. با این حال، با تقسیم نظافت آشپزخانه به کارهای کوچکتر، می توانید یک آشفتگی دلهره آور را به یک کار آسان تبدیل کنید.


کمی تمیز کردن معمولی و نگهداری منظم باعث می‌شود تمیز کردن ماهیانه عمیق‌تر آشپزخانه کمتر ترسناک باشد. کلید پایبندی به یک روال این است که یک چک لیست تمیز کردن آشپزخانه ایجاد کنید که مطابق با برنامه و ترجیحات شما باشد. از این ایده های چک لیست به عنوان یک راهنما استفاده کنید،

 اما آنها را از آن خود کنید و برنامه ای را تنظیم کنید که برای شما مناسب باشد. بسته به سطح استفاده از آشپزخانه، ممکن است لازم باشد فرکانس برخی از کارها را تنظیم کنید. هنگامی که چک لیست خود را تهیه کردید، به آن پایبند باشید. وقتی عادت به پیروی از یک روتین دارید، تمیز کردن آشپزخانه مانند ساعت است.

نظافت روزانه آشپزخانه

چند دقیقه نظافت روزانه شما را در مسیر درست نگه می دارد و از آشفتگی جلوگیری می کند. با از بین رفتن کثیفی های روزانه، تمیز کردن هفتگی و ماهانه دقیق تر کار سختی نیست.

 

  • روی کانترها و قسمت بالایی را اسپری کرده و پاک کنید
  • فراموش نکنید که پاشش ها را از هود هواکش تمیز کنید
  • کف را جارو بکشید و ریزش ها را پاک کنید
  • سینک ظرفشویی را با یک پاک کننده همه منظوره بشویید و خشک کنید
  • با ظروف برخورد کنید
  • ظروف تمیز را از ماشین ظرفشویی خارج کنید و در اسرع وقت از ظروف دستی مراقبت کنید.
  • وسایل سرگردان را مرتب کنید و کنار بگذارید
  • هر چیزی که به آشپزخانه تعلق ندارد را به خانه مناسب خود منتقل کنید.

وظایف تمیز کردن آشپزخانه در هفته

هر هفته زمانی را به تمیز کردن روزانه خود اختصاص دهید تا کمی عمیق تر شود. زمانی را انتخاب کنید که برنامه شما معمولاً رایگان باشد و با آشپزخانه خود قرار ملاقات بگذارید. نظم و فرآیندی را ایجاد کنید که برای شما کار می کند، و بعد از مدتی، می توانید این چک لیست هفتگی تمیز کردن آشپزخانه را بررسی کنید.

زمین را تمیز کنید

اگر بچه های کوچک یا حیوانات خانگی در خانه دارید، ممکن است نیاز به شستشوی بیشتر داشته باشید. یا آشپزهای نامرتب

نمای بیرونی لوازم خانگی را تمیز کنید

این شامل وسایل بزرگ و همچنین وسایل کوچک روی میز مانند قهوه جوش و توستر می شود.

  • درب یخچال را پاک کنید
  • هر گونه لک را در داخل نیز تمیز کنید.
  • باقیمانده یا اقلام یخچالی را که به دوران رسیده‌اند بریزید
  • سینک را آبکشی و جلا دهید

کمی بیشتر به شکاف ها و درزهایی که گانک دوست دارد پنهان شود، توجه کنید. پس از اتمام سینک، شیر آب را نیز تمیز کنید.

کابینت ها را با نقطه تمیز کنید تا اثر انگشت و لکه ها را پاک کنیدبه درها و کشوهایی که اغلب استفاده می کنید دقت کنید. جعبه کابینت و فضای داخلی کشو را فراموش نکنید.حوله ها و دستمال های ظرفشویی را داخل ظرفشویی بیندازید

روال ماهیانه برای تمیز کردن آشپزخانه

با داشتن یک روال تمیز کردن اولیه منظم و مکرر، تمیز کردن عمیق آشپزخانه ماهانه بسیار راحت خواهد بود. این چک لیست ماهانه تمیز کردن آشپزخانه توجه شما را به مکان‌هایی معطوف می‌کند که بیشتر کثیفی‌های روزانه را از دست می‌دهند، اما همچنان از یک بار تکراری گاه به گاه سود می‌برند.

درهای کابینت و کشوها را پاک کنید فر را تمیز کنید اگر در استفاده از پاک کننده فر تردید دارید، سعی کنید داخل آن را با ترکیبی از جوش شیرین و سرکه سفید بشویید.

یخچال را تمیز کرده و ظرف قطره آن را ضدعفونی کنید هر گونه تقسیم کننده یا سازمان دهنده کشو را بشویید آنها برای نظم بخشیدن به آشپزخانه شما عالی هستند، اما آهنرباهای خاک و خرد هستند. کمی بیشتر به قسمت ضربه زدن به پا در زیر کابینت خود توجه کنید خرده‌ها و کثیفی‌ها به اینجا مهاجرت می‌کنند و در طول جارو کردن روزانه و تمیز کردن هفتگی پنهان می‌شوند. بالای کابینت ها و یخچال خود را گردگیری کنید یک بار به وسایل روشنایی بدهید.ظروف زباله و بازیافت را تمیز و ضدعفونی کنید همچنین باید در صورت لزوم این کار را در صورت نشت ناخوشایند یا ماندن بو انجام دهید.

ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنیدبه داخل ماشین ظرفشویی خود نگاهی بیندازید، به خصوص در اطراف درزگیر و فیلتر، و هرگونه آلودگی و رسوبات آب را پاک کنید.

 

منبع : فروشگاه اینترنتی بومسا کالا

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.